„Eltoltad magadtól a múltat, de valamiképpen a jelen is ment vele… észre se vetted, milyen hiábavalóan peregtek napjaid, éveid.”

Szóval 12 generációnyi elsőszülött fiú egyazon családfáról? Csillagok, Sternek és Sternovskyk? Csaknem 300 év az 1706-os teljes napfogyatkozástól az 1999-esig?
Sok, elég sok, az én ízlésemnek. Befogadóként a „jó könyvnyi” szövegmennyiségről alkotott képemnek simán elég lett volna a fele. Pláne így, ezzel a töménységgel.

Tulajdonképpen ez vele az egyetlen bajom, hogy túlontúl eseménydús és hosszú. Végig nagyon élvezetes, fordulatos, olvasmányos, korhű, sőt, frankón huncut kis összefüggések rejlenek a fejezetek közt, amikben viszont annyira sok minden történt (rendesen 12 életút), hogy mire végigolvastam egyet, már csak nagyjából emlékeztem az előzőre, az azelőttire meg már szinte egyáltalán nem, és ez kicsit zavart.
Hogy annyira részletgazdag, hogy azt képtelenség lenne egyben látni.

Vagy csak én vagyok képtelen kellőképpen elmerülni egy ekkora szövegben ahhoz, hogy minden ízében átlássam, de nekem sehogy sem akartak ezek a (külön-külön persze nagyon jó) fejezetek egységgé összeállni.

Nem hagy nyugodni, hogy talán meg lehetett volna írni 450 oldal helyett 300-ban is ezt a 12 (többnyire tragikus kimenetelű) életet, egy-egy lényegi pontra koncentrálva, és akkor a(z alapkoncepciónak amúgy elég jó) korhű nyelvezet 300 év alatti fokozatos fiatalodása is látványosabb lenne (bár így is egész jó).
Legjobban persze az utolsó előtti fejezetet (generációt) élveztem (az íróval egykorú Csillag története), bár nem tudom, hogy mennyire önéletrajzi, de szerintem azon a ponton hat a legőszintébbnek a könyv.

Már csak ezért is megérte. Meg a többi 11-ért:)

A könyv leírása:

  Apák könyve / Vámos Miklós. - 22. utánny. - [Budapest] : Ab Ovo, [2006], cop. 2000. - 447, [2] p. ; 22 cm
ISBN 963-7853-93-6 kötött : 2200,- Ft

A bejegyzés trackback címe:

https://petikekonyvtara.blog.hu/api/trackback/id/tr553005620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása