(Ez az embertelen hely emberi szörnyetegeket szül. Ez az embertelen hely)

Ez egy kísértetkastély-sztori modernizálva (egy helyen konkrétan utal is Horace Walpole-ra egyébként), nyakon öntve egy fokozatosan becsavarodó elme ámokfutásával.
Ennyi.

Bevallom, kissé egyedibb, kevésbé műfaji könyvre számítottam, de azért nem olyan rossz ez.
Az önálló életet élő szálloda „megnyilatkozásai” közt persze rengeteg a számomra túlontúl kommersz elem, amelyektől sehogy sem bírnék félni (az életre kelt tűzoltófecskendőre vagy a megelevenedett sövényállatokra most mit mondjak?), és hát King-nek vannak rettenetes, hangulatrombolóan ratyi hasonlatai is (lássátok: "[a keze] csúnyán megdagadt. Mint a képregényekben Miki egér vagy Donald kacsa, amikor kalapáccsal véletlenül a saját kezére üt"), amik szerintem egyáltalán nem illeszkednek a szöveg atmoszférájába, ráadásul sokszor olyankor súlytanak le, amikor már pont a számban érezném a vér ízét:) Kerékbe törik a felépülő feszültséget, na, és emiatt kb. egyáltalán nem értem, milyen alapon hasonlítják Kinget Poe-hoz vagy Lovecraft-hoz (akiktől szerintem sehol sincs).
Meg hát túlárad a mesélőkedve, sokkalta tömörebben és lényegre törőbben is meg lehetett volna ezt írni, így viszont persze olvasmányosabb, csak néhol túl sokat árul el arról a bizonyos nagybetűs Gonoszról is, amitől az olvasónak be kéne fosnia.
(Azt azért nem tagadom, hogy farkasordító téli éjszakákon egy sötét szobában, kislámpánál, bizonyos részeken okozhat némi hidegrázást).

Amivel maradéktalanul meg voltam elégedve az Jack Torrance karaktere és az ő bizonytalan, befolyásolható jelleme, kiszámíthatatlan reakciói. Na, az végig nagyon ott volt, és tulajdonképpen Wendy, Hallorann és Danny is jól kidolgozott, eltalált emberkék (azért Tony-nak juthatott volna kicsit több szerep, mert a képzelt barát sejtelmes jelenléte, mint horror-klisé, szerintem frankó).

Jobb, mint az Állattemető vagy az Az, de azért a King-rajongókat még mindig nem irigylem:P

(A Kubrik-féle film valami egészen más, na)

King bácsi, amikor éppen micsinál --->

A könyv leírása:
  A ragyogás : regény / Stephen King ; [ford. Prekop Gabriella]. - Bp. : Árkádia, 1986. - 471 p. ; 21 cm
ISBN 963-307-042-2 fűzött : 75,- Ft

A bejegyzés trackback címe:

https://petikekonyvtara.blog.hu/api/trackback/id/tr973106635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elvi sík 2011.08.21. 16:24:27

Nem vagyok King rajongó - sőt. De ezt a könyvét szerettem. Érdekes ez, nekem pont a "gyeekvilágbeli" hasonlatok és a "gyermeki rémek" adták meg azt az érzést, hogy az író be tudja "lakni" a gyerekfejet - hiszen mindent a kisfiú szemszögéből láttat... Jó írás
Shizoo
süti beállítások módosítása